Zpět na článek

Diskuze: Multimonitorové řešení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

mkobylan
mkobylan
Level Level
28. 6. 2006 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este raz si to rozmysli. Vychadzas zo zleho predpokladu.
Monitor je nieco na ceste svetelneho luca od realneho objektu k oku. Ked mam oko napr. 80cm od monitora & kolmo na jeho stred a pozriem sa na realny objekt za monitorom, tak ho vidim stale rovnako, ci sa pozriem na neho priamo alebo okrajom zorneho pola. Samozrejme ma byt obraz deformovany, ale podla toho kde mam oko a kde je realny objekt. Nie podla toho, ktorou castou zorneho pola sa na monitor pozeram. Od toho je tu mozog, ktory mapuje geometriu oka na realne rozpoznane objekty tak, aby ich videl stale rovnako.

Logout
Logout
Level Level
17. 6. 2006 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
no ja jedu na dva (20" + 17") a na programování je to neocenitelná výhoda. jednom zdrojové kódy, na druhém aplikace (není problém při krokování s překreslováním zastavené aplikace) či html stránka. Akorát mi občas chybí třetí na nápovědu či výpis chyb z javascriptu - no ale nic neni dokonaly :-).
Ale záleží na tom co dělám, jsou i činnosti, na který by stačila ta 17"...
Hezky den
Matyas
PS: Velká výhoda 2 monitorů oproti jednomu je v tom, že se na nich pomocí maximalizace dobře uspořádávají programy. V linuxu u jednoho monitoru ještě pomůže vertikální maximalizace, ale ta ve Win nejní :-(

tief
tief
Level Level
17. 6. 2006 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napriklad pomoci Hydravision nebo utilitky UltraMon.

rs
rs
Level Level
16. 6. 2006 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pozor, nikdo Vás přece nenutí instalovat Catalyst Control Centrum, obyčejně bohatě dostačuje Control panel. Ten zabírá v operační paměti podstatně menší objem a nevyžaduje framework.

minosk
minosk
Level Level
16. 6. 2006 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rs To ano, ale posledne drivery s Control panelom su 5.11.
Preto aj vo worku instalujem 5.11(prevazne) alebo najnovsie, ale iba drivery bez CC.

naozaj nechapem preco prestali robit control panle. IMHO najma v corporate svete nie som sam co ma to hneva - hlavna vyhoda ATI - jednoduchy a spolahlivy CP zmizla, uz ostava iba kvalita obrazu... ale tu pri DVI tiez niet moc co riesit.

ne-e
ne-e
Level Level
16. 6. 2006 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

můžu si takhle upravit ini v UT2004 aby mi na širokoúhlém monitoru jel v 1440*900?
Jak je to s hrama NFS MW a Fear?? Dík.

tief
tief
Level Level
16. 6. 2006 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ne-e Uplne stejne to funguje i u jednoho monitoru.

Honny
Honny
Level Level
16. 6. 2006 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jj, taky mi dva monitory vyhovujou... měl sem jednu dobu tři, ale to mi už přišlo zbytečný, tak sem ten třetí dal pryč...

gamer nejsem a když už něco hraju, tak na jednom (bo můj hw je docela hardcore shit :) )

Styryx
Styryx
Level Level
16. 6. 2006 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jojo, taky jsem koukal, když jsem instaloval poprvý doma ATI ovladač a chtěl .NET Framework, přičemž doma mám jenom modem a Framework má cca 20 MB :) ... tak jsem musel instalaci ovladače o den odložit :-/ ... a na Linuxu 64-bit se mi ho nepodařilo nainstalovat vůbec, ačkoliv balíček pro tento systém poskytují (takže jsem nakonec duálně nainstalovaný Linux z onoho nového pc smazal a nechal tam jenom WinXP).

radekhulan
radekhulan
Level Level
16. 6. 2006 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Styryx Lepší ovladače NVIDIE jsou prostě faktem, i když si to někteří zarytí příznivci ATi nedokáží přiznat. V high-endu (SLI versus Crossfire) je NVIDIA dokonce brutálně lepší díky uživatelsky definovaným profilům jednotlivých aplikací, včetně specifikace typu SLI renderingu...

radekhulan
radekhulan
Level Level
16. 6. 2006 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém multimonitorů na hraní je to, že na ně potřebuji velice výkonnou grafickou kartu, tedy, respektive karty. A průser je v tom, že když zapnu SLI, mohu si zvolit jedině single display.. Pokud tedy chci na počítači pracovat a na druhém monitoru, respektive televizi přes S-Video si pouštět DVD, je nutné SLI v ovladačích vypnout. V praxi je tudíž lepší jeden mamutí 24" - 30" monitor než 2x20".

radekhulan
radekhulan
Level Level
16. 6. 2006 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radekhulan Jen pro info - starší ovladače vyžadovali při zapnutí/vypnutí SLi reboot, nové to nevyžadují. Nevím jak je to s ATi Crossfire, ale myslím, že tam je reboot pořád potřeba...

a8nr
a8nr
Level Level
16. 6. 2006 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ovšem využití těchto monitorů může mít i daleko méně, ovšem o to více zábavné, ušlechtilé využití. Zřejmě to mělo být: Využití těchto monitorů může být i daleko méně ušlechtilé, ovšem o to více zábavné.

tief
tief
Level Level
16. 6. 2006 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sirka se nenatahla. Ve hrach toho zkratka vidite daleko vice do stran. Deformace pri hrani neni zretelna, protoze monitory jsou usporadany do oblouhu.
Jeste jednou .. nedochazi k natazeni obrazu!

mkobylan
mkobylan
Level Level
16. 6. 2006 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Stena domu, ktora je v realite zvisla sa musi zdat zvisla aj pri pozerani cez monitor. Ked je zobrazena na bocnom monitore v strede a monitor je otoceny v obluku tak, aby jeho normala pretinala uzivatela, tak nevidim dovod na to, aby vo vyske oci bola stena sikmo. Mierne zosikmenie by som predpokladal ak by bola vertikalna poloha oci inde ako zobrazovane miesto. Predpokladam ale, ze oci sa nachadzaju vo vyske medzi spodnym a hornym okrajom monitora a ze sa zobrazuje aj scena, ktora je viditelna ak sa pozriem subezne so zemou, takze tam niekde musi byt aj cast steny, ktora je uplne zvisla.
V uvedenych obrazkoch je to take, ze keby som to chcel kompenzovat, oci by som musel mat na inom poschodi:).

mkobylan
mkobylan
Level Level
17. 6. 2006 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mkobylan Povazujem tuto otazku za ukoncenu - mam jednoducho pravdu.
Uvedene obrazky su robene pre jeden siroko-sirokouhly plochy monitor a nie pre viac monitorov alebo monitor s valcovou plochou.

mkobylan
mkobylan
Level Level
16. 6. 2006 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepochopil som tie deformovane obrazy. Kde by som asi tak musel mat oci, aby som to videl tak ako v skutocnosti?

tief
tief
Level Level
16. 6. 2006 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento clanek byl koncipovan jako takovy strucnejsi prehled toho co multimonitorove reseni obnasi. A to hlavne problem zorneho uhlu a nastaveni grafickych karte. To zda pouzijete dva nebo vice monitoru je uz ciste vase vec. Samozreme pokud mate tri monitory, tak je hrani daleko lepsi.
Kdo vi, treba se tento clanek neni posledni o multimonitorovych pracovistich ;-)))

gigik
gigik
Level Level
16. 6. 2006 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief ale dva monitory jdou pripojit ke "kazde" karte, 3 uz by byl problem ne?

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
17. 6. 2006 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gigik Tři monitory umí třeba nové Matroxy (Parhelia, Millennium P750), technologie se jmenuje TripleHead. Ale s SLI (a nejspíše i CrossFire) jich jde zapojit i více:
http://www.tomshardware.com/2005/10/04/one_gigabyte_motherboard/page7.html

snowracer
snowracer
Level Level
16. 6. 2006 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Takhe to dává větší smysl.
Původně mi tam ta myšlenka hraní na více monitorech přišla tak výrazná, že jsem přemýšlel, proč zrovna takhle :-)

Abel
Abel
Level Level
16. 6. 2006 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dekuji za clanek, konecne sem se ho dockal :). sice strucny, ale dobre. diky.

snowracer
snowracer
Level Level
16. 6. 2006 02:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Touha hrát na více monitorech mi sice smysluplná nepřijde, ale když to musí být, proč zrovna na dvou?
Uvažuje použití tří monitorů o poměru stran 4:3 nebo 5:4. Poměr celkové plochy je zhruba 36:9 resp 32:9, což je velice blízké vaší sestavě.
Při dvoumonitorovém uspořádání jsou rámečky monitorů uprostřed, tedy v místě nejostřejšího vidění, což herní zážitek dozajista degraduje.
Naproti tomu u třímonitorového uspořádání máte celou plochu nejostřejšího vidění souvislou (na jednom monitoru).
Závěrem mého názoru je, že například použití tří monitorů o poměru 4:3 a celkovém rozlišení 4800×1200 je smysluplnější než vaše idea prezentovaná v článku.
Vidíte nějaké nevýhody?

Reklama
Reklama